Hvad kan InfoLand bruges til?
Indholdet på en InfoLand hjemmeside kan inddeles i to overordnede grupper. Den første gruppe består af blivende tekst, som aldrig eller kun sjældent tilpasses. Denne tekst bruges typisk til at skabe viden og forståelse for området. Det er dermed en form for opslagsværk, som drejer sig om blandt andet:

  • Træningstilbud og -tider
  • Kulturel og lokalhistorisk præsentation af området (eksempelvis geografi og demografi)
  • Pasnings- og undervisningstilbud
  • Transportmuligheder

Den anden gruppe af indhold kan karakteriseres som nyheder og aktiviteter. Fælles for disse er, at de fortæller læseren noget nyt, noget der kunne havde interesse, eller noget man kan tilmelde sig til. Aktiviteterne lægges typisk i en kalender eller i en liste over kommende aktiviteter, som hele tiden forandrer sig. På nyhedssiden kommer hele tiden kommer nye indlæg til, således at de tidligere rykkes ned af listen. Indhold i den anden gruppe er eksempelvis:

  • Kommende arrangementer (eksempelvis gudstjenester, fællesspisninger og generalforsamlinger)
  • Nyheder fra afholdte arrangementer
  • Billeder fra fælles begivenheder
  • Henvisninger til mediedækning

Målgrupper er forskellige, og det samme er folks behov. Det er derfor afgørende, at I tager højde for det i jeres kommunikation. Ved at vise og fortælle om aktiviteter og faciliteter kan hjemmesiden være med til at markedsføre området overfor nye potentielle borgere og turister, på samme måde som den kan levere serviceydelser og informationer for de nuværende borgerne.